12-Mei - Reisverslag uit Paceville, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu 12-Mei - Reisverslag uit Paceville, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu

12-Mei

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Mei 2006 | Malta, Paceville

Telnr.: (+356) 799 363 91

Adres:

Peter Zwart
7 Apartments
St. George's Road
Paceville, St. Julian's
STJ06
Malta

Foto's: http://blogger.xs4all.nl/jannypol/

---

hi there you lot!

yay, ik ben geslaagd voor mn CAE :D
(Cambridge Certificate of Advanced English), met een 'B' ! Je hebt A tot en met E, waarvan A het hoogste is. Mn zwakste onderdeel was zoals ik had voorspelt, het spreken. Ik was zo nerveus dat ik teveel in 'basic english' bleef spreken. Daar kreeg ik een C voor. Schrijven, Grammatica en Lezen werd beoordeeld met een B en Luisteren met een A :)

We hebben het gevierd met een feest in onze kamer; inclusief champagne :) foto's zal ik volgende week uploaden, samen met een aantal filmpjes, jawel, van het vuurwerkspektakel in Valletta vorige week en ons apartement (je ziet het beter op film).

Volgende week krijgen we TV op onze kamer! Vooral Italiaanse zenders helaas, maar wel eurosport en mtv in het engels! Verder hebben we momenteel nog gratis internet hier in de kamer, maar msn werkt er helaas niet op. We hebben nu ook een nachtreceptionist, wat wel weer een groot voordeel is; je kan echt merken dat de zomer het belangrijkste is voor EF, alles verbeterd enorm nu we richting juni gaan. Het aantal EF studenten is dan ook zeker verdriedubbeld in vergelijking met januari.

Ondanks, wat ik in mn vorige berichtje al uitlegde, ik niet heel veel leer in mn huidige lessen, ze zijn zeker een stuk interessanter geworden. Ik heb een heel aantal lessen kunnen inruilen voor cultuur en business lessen, wat wel boeiend is. Verder is mn leraar steve (manchester, leuk accent dus ;)) een geweldige vent, heel relaxed, gevoel voor humor, en heel 'clever'.

Deze week is er nog een meisje uit ermelo aangekomen, lilian. Verder is nederland niet echt heel erg vertegenwoordigt. Eva, ik, Engelien, Noortje, Tanne en Johan zijn er nog. Overheersende talen blijven frans en duits. We hebben nu ongeveer 250 studenten in de school.

Vanavond is er de 1e (en ik ben bang voor mij laatste) Boat Party; we gaan van 8 tot 12 per boot met 100 studenten naar Comino, waar er unlimited wijn is. Schijnt t beste feest van EF te zijn. Ben benieuwd! Ook daar zullen ongetwijfeld foto's van komen.

Over ruim 4 weken komen ma, tiny en hans dan eindelijk. Kan er echt naar uitkijken, die week. Is ook tevens mn laatste, gezien ik met hun terugvlieg op zaterdag de 17e! In de ochtend trouwens, zodat ik ergens halverwege de middag thuis zal komen! Raar idee is dat nu nog..

Nog iets raars is trouwens dat jullie al gedurende 2 weken het betere weer hebben! Het wil hier maar moeilijk boven de 20 graden uitkomen en het schijnt de koudste lente te zijn in 44 jaar! heb ik weer! Maar goed, toegegeven, in januari februari en maart was het hier een stukje beter ;)

Volgende week zondag speel ik mn eerste officiele wedstrijd voor Fleur de Lys, mn Maltese team, in de nationale cup! Heb er echt zin in! Sta gelukkig net als in Nederland in de buitenaanval en pass, weet ik in ieder geval wat ik moet doen ;) Het valt nog niet mee met die 8 extra kilo's en een conditie van 0 maar ik doe mn best ;) Wel grappig is dat ik omdat ik sta ingeschreven bij de Malta Volleyball Association en in de cup uitkom, ik kan proberen een Maltees paspoort te krijgen, waarbij mn Engels en historische kennis van Malta getest zouden worden. Helaas, de procedure is 3 maanden, dus ik blijf 100 procent Nederlands ;) Niet dat ik trouwens interesse heb in een Maltees paspoort :p

Anyway, ik moet er weer vandoor! Pas goed op jullie zelf en tot horens!

cheers,

peet

  • 14 Mei 2006 - 08:32

    Kimm:

    Haaaj!
    het is hier vandaag ook maar 14 graden :| maar wordt wel weer beter..
    champagne, wijn what's the difference.. :D
    oja ik vlieg mee hoor een week voordat je weg gaat.. =D
    maar k spreek je snel weer i hope ;)
    XX kuss kim

  • 18 Mei 2006 - 21:25

    Gerard En Janny:

    Hoi Peter, Geniet er nog maar even van want over 4 weken wordt het zweten hier in Nederland. Elke dag klusjes enz enz. Kom je ons afhalen van het vliegveld in Valetta?

  • 19 Mei 2006 - 13:32

    Bas:

    Her peter!
    wij verheugen ons er weer op een biertje met je te nutigen in (toch wel HET land ;)) holland :)
    spreek je gauw:)

    cya
    Bas

  • 19 Mei 2006 - 13:33

    Hans:

    hey ventje :D en JA hoor nog maaar 4 weekjes ;D ik moet het mijn leraar nog vertellen majah :P hey doe nog ff kallum ;D want we moeten 1 hele week al1 maar uitgaan ;) dus moet je goed uitgerust zijn:P

    Grtzz Hans0r

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Paceville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2006

29-Mei

23 Mei 2006

23 - Mei

12 Mei 2006

12-Mei

24 April 2006

24-april

18 April 2006

18-april
Peter

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 15799

Voorgaande reizen:

03 Januari 2005 - 17 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: