23 - Mei - Reisverslag uit Paceville, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu 23 - Mei - Reisverslag uit Paceville, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu

23 - Mei

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Mei 2006 | Malta, Paceville

Telnr.: (+356) 799 363 91

Adres:

Peter Zwart
7 Apartments
St. George's Road
Paceville, St. Julian's
STJ06
Malta

Foto's: http://blogger.xs4all.nl/jannypol/

---

Hallo allemaal,

t is wel weer tijd voor een berichtje van Malta dacht ik zo. Was er een week of twee dat Nederland goed weer had en het hier teleurstellend was, nu dan eindelijk gerechtigheid ;) Laatste paar dagen was het in de zon zeker tegen de 35, gewoon heet. Het schijnt ietsjes terug te vallen vanaf morgen, maar naar verwachting klimt de temperatuur snel weer.

Maar goed ook, kijkend naar de agenda voor de komende tijd!

Eerst maar even afgelopen weekend; zaterdag had ik mn eerste volleybalwedstrijd! Direct al kwart finale van de nationale cup. We wonnen 3-0 (alle sets wel vrij close) en komen a.s zaterdag uit in de halve finale tegen de nr1 van malta. Oef! Heb er wel heel erg zin in. Heb ook mn eigen tenue gekregen van het team, mag het ook houden. Krijg morgen mn naam op de rug! :D

Heb wel n foto van mij in tenue maar foto's uploaden is een probleem geworden omdat mn space vol is. Met andere woorden, veel foto's kan ik pas laten zien wanneer ik terug ben! ZIjn er inmiddels wel paar honderd, en dan ook nog filmpjes! Van de omgeving, het vuurwerk, en andere leuke dingen.

Zondag ben ik met de powerboat naar comino geweest, kleine boten die met 70 km door t water racen; echt geweldig! Om nog maar niet te spreken over comino zelf, echt n geweldig eiland(je). 'je' omdat ik met Kristine (deens meisje) bijvoorbeeld in drie kwartier een rondje om het eiland heb gelopen. Het strand en het water, vooral bij Blue Lagoon zoals de naam al zegt, waren geweldig. Ook al waren er voor 3 uur wel tientallen kwallen! Ben er ook door een geprikt op mn linkerhand, maar vandaag voel ik t al niet meer. Heb er verder heel erg van genoten, helaas kan ik ook hiervan al de foto's nog niet laten zien :(

Voor ik het vergeet! De boat party van twee weken terug! Was geweldig, een groot mooi ouderwetse boot, 100 studenten erop, buffet, gratis wijn, grote dansvloer met een DJ op de boot, en gelegenheid om te zwemmen in toevallig ook al Blue Lagoon in Comino. Heel erg van genoten! 2 juni is de 2e en laatste editie, hoop ook hier weer bij te zijn ;)

Ik ben deze week op school een level omhoog gegaan! Zit nu in upper-advanced, zeg maar 7,5 ( EF wil nog geen 8 openen ). Was vrijdag geslaagd voor die test! Ik hou gelukkig dezelfde leraar en deels dezelfde klas, want daar was ik al erg blij mee.

Morgen is er een BBQ-Party in Mellieha Bay, met veel vlees van kip tot vis tot rund, allerlei andere dingen eromheen, kampvuur, beachvolley, wijn etc. Heb er alle vertrouwen in dat dat weer geweldig wordt. EF organiseert een extra lading feesten op t moment omdat alle Academic Year Students of over 1,5 week of over 3,5 week naar huis gaan! Ik hoor bij de 3,5 week groep.

En dan vrijdag is onze graduation-party in het Dragonara hotel hier in St Julians, t meest dure 5 sterren hotel. EF heeft daar de hele bar afgehuurd, gelukkig is het een gratis avond voor ons. Dan krijg ik dus mn certificaten van EF! Ook dat beloofd n mooie avond te worden. En dan de week erop ontvang ik mn CAE waarschijnlijk!

Verder zijn Bruno en ik er af en toe op uit geweest afgelopen tijd, maar niet te veel, gezien ik nog genoeg over moet houden voor de week met mn 'visite' uit nederland! :D

Heb het songfestival ook nog gezien trouwens! Erg, erg, erg. Malta laatste, dat werd hier al niet goed ontvangen, en de top10 kende geloof ik geen West-Europese landen. Paul de Leeuw was wel lachen met de punten geven, maar toch wel jammer dat we er niet bij waren! Al vraag ik me af of Treble wel een kans had gehad. Finland, de winnaar, was trouwens precies wie ik voorspelt had wie zou winnen, ook al vond ik t verschrikkelijk (voor t songfestival in ieder geval wel)

Ook de Champions League bijgehouden, groot feest gehad na dat Barca won (en hoe). Binnenkort de world cup! Heb een poster met alle wedstrijden al op de deur. Servie en Ivoorkust spelen we terwijl ik hier nog ben! Maar argentinie wil ik definitely in een bar ergens in nederland zien! ;) Zelfs de formule 1 heb ik hier bij weten te houden. Geloof me maar, ik mis niets :p Ook het Nederlandse nieuws probeer ik dagelijks bij te houden.

Mag ook wel, met nog maar 25 dagen te gaan! Dan zet ik eindelijk weer voet op nederlandse bodem. Wat ik al eerder zei, heb hier heel erg genoten, en deze laatste weken lijken geweldig te worden, maar ik zal blij in Nederland terugkomen. Heb veel gemist, behalve het weer dan, dat wordt weer wennen!

Cheers!
Peet

  • 24 Mei 2006 - 13:29

    Hans:

    Maaaj peterjte ;) najah noem jij ons visite ? HOOOGachtend bezoek klinkt beter;) majah ben ook blij om weer op vakantie te gaan. enne :P ik neem HOEDEN mee voor de nederlandse wedstrijden dus bereid je maar voor:P

  • 24 Mei 2006 - 13:32

    Bas:

    maaj peter!

    concentreer je maar weer mooi op het nederlands leven! :P
    en visite van hans stelt niet zoveel voor ;) je moet wel oppassen voor hem :P

    maar mooi dat je je nog vermaakt:)
    spreek je over een tijdje!

    cya Bas

  • 24 Mei 2006 - 21:56

    Jmiedema:

    lieve Peet,heel erg bedankt voor je leuke en lieve kaart!Ik verheug me er erg op dat je weer hier bent,kan ik je weer lekker op je kop geven tijdens rijlessen enzo!Sneu dat je dat weer neit mee kunt nemen,ik heb de kachel weer aan plus de winterkleren!!!Arme jij,bruinverbrand in onze regen en kou terug komen!Ik denk trouwens dat je nog geweldige feestweken krijgt,gaaf hoor.Heel erg gefeliciteerd dat je overal voor geslaagd bent en nu in het hoogste level zit!en dan ook nog winnen met volley,het kan allemaal niet beter.Ik ben bang dat je het hier vreselijk saai gaat vinden.nou morgen lekker feesten dikke knuffel,Janny

  • 26 Mei 2006 - 09:14

    Kim:

    Haaaj!
    nog 3 weekjes! :D
    en in die 3 weken moeten we nog steeds een x skypen ;)
    hey vanavond heb je je graduation party right? :)
    ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's! maar die zie k binnekort wel :D
    enjoy ur time nog ff daar en cu verryy soonn!
    Kus XX kim

  • 26 Mei 2006 - 18:07

    Rebecca:

    hey!
    dankjewel voor je kaartje! :-)
    examens gaan wel op zich....
    nouja we horen het wel op 16 Juni!

    kusj&dikke knuffel
    rebec

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Paceville

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2006

29-Mei

23 Mei 2006

23 - Mei

12 Mei 2006

12-Mei

24 April 2006

24-april

18 April 2006

18-april
Peter

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 15799

Voorgaande reizen:

03 Januari 2005 - 17 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: