8 januari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu 8 januari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu

8 januari

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Januari 2006 | Malta, Valletta

Eerst: oudere berichten kan je lezen door rechts van dit blok op de titel van het oude bericht te klikken.

---

Zo, het eerste weekend ook alweer achter de rug. En wat voor een! Echt een hele leuk tijd gehad.

Vrijdag, vlak na mijn vorige bericht, hebben we een bus tour van bijna 5 uur gehad, over bijna het gehele eiland. We begonnen bij St.Julian's zelf, Sliema, 'the 3 cities' & hoofdstad Valetta. Vervolgens via het noorden, langs Paradise Bay en Golden Bay (zegt genoeg lijkt me zo ;)) waar we even konden genieten van de zee, zijn we naar Mdina gegaan. Dat was vroeger de hoofdstad, dat kan je wel zien aan alle fortificaties. Vervolgens heb ik de meest geweldige zondsondergang gezien voor mij tot nu toe, op de ruines van Dlimi. Deze tour was echt geweldig gezellig. Helaas was ik m'n camera wel vergeten :(

Vrijdagavond zijn we met ongeveer 14 mensen uitgegaan, je hebt hier werkelijk ZOVEEL clubs en bars. Er lopen elke dag duizenden jongeren in Paceville, terwijl het echt maar heel klein is. Het grootste deel van de nacht waren we in een club, "Havana", die naast mijn apartement staat ;)

De nieuwe kamer bevalt heel goed, zoveel beter dan de oude. We horen alleen een lichte bass, maar daar kan ik mee leven/slapen ;) Bovendien zijn Ngimic en Tomas leuke kamergenoten.

Zaterdag hebben we de halve dag 'geshopped' in Sliema, daar ontkomen Bruno en ik niet aan met die 3 franse meiden :-p Het was wel erg leuk en we hadden perfect weer. We zijn langs de totale boulevard gelopen van St.Julians en Sliema. Daar heb ik vrij veel foto's genomen, het is erg mooi. Ik heb mezelf nog 2 Diesel-riemen aangeschaft :)

's avonds zijn we weer uitgegaan, we moeten toch alle clubs uitproberen! ;)

Vandaag, zondag, zijn we naar Portomaso Marina gelopen, een hele mooie haven. We hadden een harde wind vandaag, dus de zee was echt mooi om te zien. Vlakbij is het Portomaso shopping complex, de tweede grote naast Bay Street.

Vanavond gaan we waarschijnlijk naar de megabioscoop om de hoek, we moeten nog even kijken welke film.

Het weer is over het algemeen goed, voor 90% is het droog en de temperatuur is zeer aangenaam. Ik heb nog geen jas nodig gehad.

Morgen dan de 1e lesdag. Ik heb er eigenlijk best wel zin in ! :)

De foto's gaan er ook aankomen, want Bruno heeft een laptop waar ik mijn foto's zonder kabel op kan zetten, en via zijn laptop kan ik ze uploaden als hij in een wi-fi zone zit (op onze school bijvoorbeeld). wi-fi zone is trouwens een draadloos-internet zone.

Dan nog die smsjes. Ik kan alleen NIET smsen met mensen die Vodafone hebben :( Bellen kan wel altijd!!

Maar nu ga ik er weer vandoor, over 20 minuutjes gaan we naar het restaurant.

nog ff snel: we hadden vanochtend een aardbeving :s die kwam uit de buurt van griekenland, in deze richting. maar was niet zo heel ernstig :)

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes!

grtzzzz, Peter

ps.

http://www.cc.jyu.fi/~tetajako/P3240067.jpg

De meeste linkse-neon-letters, daar staat 'Empire'. Daar weer links van, dat is mijn apartement :) En daar de trap af, is 50 clubs, 2 megabios, Bay street super winkel complex, het strand, m'n school, etc ;)

  • 08 Januari 2006 - 17:04

    Crienuz:

    gaat wel koewl daar volges mij peter ;D very nice :) xxx

  • 08 Januari 2006 - 17:06

    Frank Smit:

    Hey Peter, dat klinkt goed zeg :). Geniet ervan!!

  • 08 Januari 2006 - 17:35

    Hans:

    Hey ziet er goed uit peter

    die foto's moeten ook maar snel komen ;)

    veel plezier nog :) spreek je wel weer:)

  • 08 Januari 2006 - 18:29

    Crienuz:

    gaat wel koewl daar volges mij peter ;D very nice :) xxx

  • 08 Januari 2006 - 18:29

    Criennnn:

    wtf 2x?

  • 08 Januari 2006 - 18:41

    Maaj:

    mega bios om de hoek,, PFFF

    haha tsjah je hieft niet met ze te shoppen :P niet klagen :P

    kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2006

29-Mei

23 Mei 2006

23 - Mei

12 Mei 2006

12-Mei

24 April 2006

24-april

18 April 2006

18-april
Peter

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 15809

Voorgaande reizen:

03 Januari 2005 - 17 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: