9 januari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu 9 januari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu

9 januari

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Januari 2006 | Malta, Valletta

Rechts van dit verhaal kan je ook naar mijn berichten van oudere dagen gaan, om die te lezen.

---

Nog even een kort berichtje vandaag :)
De aardbeving van gisteren heeft hier geen schade veroorzaakt, ook al was het wel even maf. Ik had er nog nooit een meegemaakt !

Wat volleybal betreft, hier in de buurt zijn er niet de mogelijkheden voor. In Malta leven voetbal en rugby erg sterk, maar verder weinig sporten. Ik zal dus genoegen moeten nemen met elke donderdag recreatief volley-en met medestudenten, maargoed :( Ik ga wel bij de Synergy Gym om te blijven sporten. Die is tegenover de school.

Ik heb vandaag de 1e twee lessen gehad op mijn level (6). Dat beviel prima, leuke lessen / leraar / leerlingen etc. De klas telt 12 mensen. Iedereen van die groep moest in groepjes van twee (ik met een duits meisje, Barbara) een test doen vanochtend. Dat heeft te maken met het Cambridge Examen. Ik zal het even kort uitleggen.

In de EF school heb je dus 8 levels. Ik zit op 6. Het CE (Cambridge Exam) telt 5 niveaus.

Elke student kan kiezen of hij wil deelnemen aan het CE. Je moet dan een test doen, om te zien of je het aan kan. Het niveau CE-test die je maakt, heeft te maken met je EF-level.

CE-niv1: level 1/2
CE-niv2(PET): level 3
CE-niv3(FCE): level 4/5
CE-niv4(CAE): level 6/7
CE-niv5(Profiency): level 8.

Omdat ik in level 6 zit, heb ik dus de test voor CAE gedaan, en ben daarvoor geslaagd samen met Barbara, een franse en een spaanse jongen. Ik ben dus uit mijn standaard level 6 klas gehaald (en dat op mn 1e dag), en overgeplaatst naar de intensieve CAE-klas, met z'n 4-tjes in totaal.

Dit betekent 16 lessen van 1:20 uur in plaats van 13, maar goed, als ik het haal heb ik wel een hoge internationaal erkende degree in engels. Alleen de profiency zit er nog boven. Het examen is op 11 maart.
EF hoopt dat ik daarna dan in juni voor de Profiency wil gaan, de allerhoogste. Maar dat zie ik dan wel weer, het lijkt me wat hoog gegrepen.

Dat is t voor vandaag :)

ciaoo, Peter

  • 09 Januari 2006 - 16:14

    JANNY P:

    peter, geweldig van je de CAE-klas.Proficiat.
    Wat is dat met die aardbeving? wij hebben er hier niets over gehoord of gelezen. Wanneer was dat dan?
    Tja, 1x in de week volleyballen is natuurlijk wat anders dan 7x per week bij IVO-HOMAN.
    Of niet dan. Ga maar lekker wat andere sporten doen, is ook heel goed voor je body. Alles oke hier, ook met Rakker!!!!
    Tot morgen.
    Liefs, G en J

  • 09 Januari 2006 - 20:26

    Crienuz:

    =)

  • 09 Januari 2006 - 23:29

    Janny M:

    hoi Peter,het gaat hardstikke goed daar he!Leuk dat je voor die test geslaagd bent,en dat je al zoveel leuke mensen om je heen hebt!Ik wist niet dat daar ook aardbevingen te voelen waren,bestel maar een lichte eind maart,lijkt me een heel gekke ervaring.ik ga slapen,zul jij misschien ook al wel doen.groetjes,tot gauw

  • 10 Januari 2006 - 12:53

    Ikzelf:

    Even een reactie op de aardbeving: Ik voelde hem, en die middag las ik op internet op nota bene een nederlandse kranten-site dat het een aardbeving van 6,9 op de schaal van Richter was, met het epicentrum in de zee bij Griekenland!

  • 10 Januari 2006 - 13:14

    Dennis:

    Al een groepje? Jij, Bruno (Franstalig) en 3 Franse sletjes...

    Spreken die 4 met elkaar dan niet extreem vaak Frans enzo?

    Maar leuk te horen dat je een leuke tijd daar hebt!

  • 10 Januari 2006 - 13:35

    Kimmm:

    Ow je had gisteren helemaal geen dvdnight :$
    ik denk dat je die proficiencytest wel doet in juni :P
    en haalt ofcourse :)
    ik spreek je snel!
    Kusss

  • 10 Januari 2006 - 13:37

    Kimm:

    Oja kzag trouwens dat t regende gisteren en vandaag :|
    tis hier droog.. :D (a)
    xxx

  • 10 Januari 2006 - 14:27

    Arthur:

    Leerbeer :P

  • 10 Januari 2006 - 15:34

    Peter:

    Dennis, Dennis.. Franse sletjes? Btje meer respect graag..dit is geen babbelbox van tmf ofsow

  • 10 Januari 2006 - 16:06

    Janny M:

    hoi Peter,ik lees net in de krant dat door de zware aardbeving (6,9 op de schaal van Richter)griekenland zondag 6meter dichter bij noord-afrika is komen te liggen!!interessant he,en grappig dat jij dat dus ook gevoeld hebt.Zo,nu ga ik eten in b.o.veld,hoop dat jij ook lekker eet.Het is hier trouwens knap koud,rond het vriespunt.groetjes,Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2006

29-Mei

23 Mei 2006

23 - Mei

12 Mei 2006

12-Mei

24 April 2006

24-april

18 April 2006

18-april
Peter

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 15817

Voorgaande reizen:

03 Januari 2005 - 17 Juni 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: