2-februari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu 2-februari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu

2-februari

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Februari 2006 | Malta, Valletta

Telnr.: (+356) 799 363 91

Adres:

Peter Zwart
7 Apartments
St. George's Road
Paceville, St. Julian's
Malta

Foto's: Binnenkort op nieuwe site!

-----------------

Een oud Maltees gezegde is dat 2 februari de omslag van de winter naar de zomer plaats vindt.

Gek genoeg, de afgelopen week was het regen en wind, eergisteren hadden we zelfs windkracht 11 (je had de zee moeten zien), en vandaag is het praktisch windstil, strakblauwe hemel en warm.

Door de hoge luchtvochtigheid is het verschil tussen zon en schaduw hier veel groter dan in Nederland. Zo hadden we vandaag de eerste les buiten in de zon, en ik had het nog heet in een t-shirt. Maar toen schoven er wat wolken voor de zon, en het werd direct koud.

Afgelopen weekend is de 2e lichting EF studenten van dit jaar aangekomen, en maandag was het welkomsfeest van hen. Vanzelfsprekend was ik er ook bij ! :-p dat was wel gezellig

Kwam tot mijn verbazing zelfs 3 nederlandse meisjes tegen die hier aan de universiteit studeerden voor een half jaar, maar die zijn vanochtend vertrokken :(

Binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuwe site voor de foto's (ik heb nu al 80 mb aan foto's) waar ik ook texten erbij kan schrijven en ze beter kan rangschikken.

Gisteren had ik volleybaltraining, en aan het eind bleek dat ik train met het nationale team van Malta! Het was wel grappig, want ik zag iemand met het nationale shirt van Ierland. Ik vroeg hem hoe hij daaraan kwam, en hij zegt doodleuk dat ze daar tegen moesten spelen en dat hij shirtje had gewisseld na de wedstrijd. Ik dus stomverbaasd dat ie een nationale speler was, zegt hij ook nog eens dat het hele team waar ik mee speel, het nationale team is :-p

Tenslotte nog even een stukje uit de reisgids over Paceville, waar ik woon:

Paceville (paa-sjej-ville)

Deze kleine wijk, net achter Spinola Bay, is Malta's antwoord op San Antonio op Ibiza en Agia Napa op Cyprus. Kom hier op enige avond in de week en u bent getuige van een krioelende massa Italiaanse, Maltese en Europese tieners en twintigers die onvast van bar naar bar zwalken, op weg naar megadisco's en nachtclubs. Een lange rij gemotoriseerd vervoer - supersone ghettoblasters op wielen - paradeert langs de promenade van St.Julian's (San Giljan) en door de straten van Paceville. Dit is geen plaats voor weekhartigen. De muziek en muziekinstallaties zijn hypermodern en worden gepresenteerd door DJ's die speciaal vanuit heel Europa en verder worden ingevlogen.

Iedere dag van het jaar is het hier druk, ook aan pubs bestaat geen gebrek.

Eden Century Cinemas en IMAX Eden zijn DE megabioscopen van Malta, dagelijks draaien er wel 16 verschillende films. Dit alles vind plaats in Paceville.

Verder is er de Eden Ice Arena, je kan hier schaatsen, Eden SUPERBOWL (het grootste bowling centre van Malta), en het hypermoderne Cynergi Health and Leisure Centre (Mijn fitness centrum) met klimwanden, zwembaden, grote fitnesszalen, sauna's en stoombaden.

Last but not least is er het Dragonara Casino, gehuisvest in een enorme villa.

Klinkt goed he? :)

Ciao, Peter!

• 02 Februari 2006 - 16:03

Kim:

Haaaaaj!
    loool Pacevill (paa-sjej-ville) haha spreek je dat zo uit? ik dacht altijd op zn engels :P
    het is vandaag ZO KOUD :(
    lang al niet meer gesproken btw.. maja talk2u soon!
    Kuszz xx kim

• 02 Februari 2006 - 16:25

JANNY P:

Nou volgens mij moet ik toch binnenkort eens langs komen voor de broodnodige ontspanning.
    Klinkt allemaal heel goed (Behalve dat lawaai dan)
    Moet ik jouw schaatsen nog nasturen of je klimschoenen?

Liefs JannyP

• 03 Februari 2006 - 22:14

Janny M:

hoi Peter,hoe warm is het nu in de zon?Hier was het vandaag 3graden,terwijl er gister nog geschaatst werd en alle bomen wit bevroren waren door de mist!erg mooi gezicht trouwens.wat tof dat je met het nationale team speelt,maar daar mag je zeker niet voor uitkomen?Ik snap eindelijk hoe iemand computer-verslaafd kan worden:ik speel eindeloos spider[kaart]spelletjes!kost veel tijd trouwens!jammer dat maart niet door gaat,maar misschien kom ik dan in juni mee.groetjes

• 05 Februari 2006 - 12:25

Sietske:

Hoi Peter, Heb altijd gedacht dat je naar Malta ging om te studeren, maar volgens mij heb je het drukker met allerlei andere sociale verplichtingen. Wel leuke verplichtingen trouwens. Heb je ook de rest van het eiland al gezien???
    Wat volleyval betreft, misschien kun je je laten naturaliseren dan kun je ook interlands spelen.

groetjes en geniet ze