29-januari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu 29-januari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu

29-januari

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Januari 2006 | Malta, Valletta

Paceville, St. Julian's
Malta

Foto's: http://xs4all.nl/~jannypol/Malta

-----------------

Ik dacht dat het wel weer eens tijd was voor een berichtje. Even als reactie op de labsessie, dat houdt simpelweg een les met computers in. Sorry Pe ;)

Aan Janny M --> Dat boek met uitleg over de DaVinciCode lijkt me wel wat! Ben toch wel heel benieuwd hoe fictief het boek is!

En vanzelfsprekend, er valt nog genoeg te beleven hier :)

Maar, ook hier is het natuurlijk steeds minder 'nieuw', ook hier krijgt het leven z'n gangetje. Een gemiddelde dag voor mij is op staan om 8 uur, met Bruno naar het restaurant lopen voor het ontbijt, dan naar de school lopen, les van 9 tot half 2 met verschillende pauzes en een goedkope EF lunch, dan naar de gym.

Ik fitness om de 2-3 dagen, maar ga er elke dag heen voor stoombad/sauna/zwemmen/douche.

Na de gym, rond 5-6 uur probeer ik dan altijd even achter internet te komen voor een uurtje. 7 uur ga ik weer naar het restaurant met een grote groep studenten voor het diner (ik heb hier letterlijk nog niets anders gegeten dan pasta, pizza en burgers).

En na het diner zitten we meestal de hele avond bij iemand op de kamer, dat verschilt, en vervolgens gaan we regelmatig uit. Doordeweeks tot een uurtje of 1 ongeveer. Niet altijd naar disco's of pubs, soms ook naar het casino of de bioscoop.

Ben hier nu naar 'In her shoes', 'Jarhead' en 'Hustle & Flow' geweest. Op die laatste na kon ik alles prima volgen in Engels. De bioscoop is hier veel groter, en zelfs goedkoper dan in Nederland, dat verbaasde me wel. Ik betaal gemiddeld 5-6 euro voor een kaartje.

Het casino is vooral anders dan ik gedacht had. Het is een hele grote, het Dragonara Casino. Ik dacht altijd dat met casino's veel geld gemoeid ging, maar ik ben er nu 7 maal een hele avond geweest, en ik ben over al die avonden gezien, maar 1 LM (2,50 euro) lichter. Zolang je maar niet aan de kaarttafels of roulette gaat spelen loop je niet het risico veel geld te verliezen.

De leeftijdsgrens is wel grappig, want buitenlanders als ik mogen vanaf 18 jaar naar binnen, maar Maltesers pas vanaf 25 jaar :-p

Wat clubs betreft, naast mijn apartement zitten er een hele reeks,, Empire-Footloose-Axis-Styx-Red Square-Hugo's-Bar Native, Havana en de meest bezochte hier: Fuego.

Dan nog even over de foto's, binnenkort komt er weer een serie aan, maar de huidige site is wat onhandig, bovendien kan ik er geen teksten bijschrijven. Bas zou even kijken of ie wat voor me kon doen om dat beter te maken, dat zou wel heel mooi zijn :)

Als laatste het weer nog even: De regenweken lijken voorbij, we hebben nu al een aantal zonnige en warme dagen gehad. Hoop dat het aanhoudt. Ik hoor al van iedereen de vrieskou verhalen daar in Nederland, en zelfs rakker wilde al niet meer naar buiten. Dat zegt wel wat :-p Arme postbodes... ;)

Maar ik moet er weer vandoor!

ciaociaoo,,, Peter

• 29 Januari 2006 - 17:54

Kim:

Haaaaaaaaaj :D
    ik ben benieuwd naar de foto's! :P
    arme postbodes.. arme nederlanders =(
    gokverslaafde!:p
    ik spreek je snel weer! :)
    kusssss xx

• 29 Januari 2006 - 18:07

JANNY P:

Groeten van Tjeerd de postbode . hij vroeg of je nog niet gauw weer kon helpen met zijn route
    Doeeeeiii

• 29 Januari 2006 - 18:07

JANNY P:

Doeeeeiii

• 29 Januari 2006 - 22:55

Peet:

Het was dus een stuk minder spannend , zo`n labsessie ;) Hier verder alles goed, behalve dat het -188 graden is.

Kalm aan !

Ciao

• 30 Januari 2006 - 23:12

Arthur:

Geen kaartspellen of roulette?

Wat heb je dan nog in dat casino te zoeken!;)

• 31 Januari 2006 - 15:43

Peet:

Regel maar poker tafel voor mij !

• 31 Januari 2006 - 18:53

Deutschland:

Hee Peter,

Laat ik het beschaafd houden... hehe... Ik heb nog helemaal niks gehoord over het vrouwelijk schoon dat daar in malta rondloopt... of is het daar zo erg dat je er niet over durft vertellen... :P owja... dat je je portomonnee hier nog niet kwijt bent geweest... ach.. die 25 euro krijg je wel van me terug... hehe...

het beste maar weer...

Groeten uit Nw Sch'beek

P.S. snaaien die handel!!

• 31 Januari 2006 - 18:55

Deutschland:

Hee Peter,

het beste maar weer...

Groeten uit Nw Sch'beek

P.S. snaaien die handel!!

• 01 Februari 2006 - 16:47

Lanja:

Alleen maar pasta, pizza en burgers?? Nog helemaal geen shoarma gehad :P

• 01 Februari 2006 - 20:14

Maureen:

He broertje,

Alles goed daar op dat leuke eiland?? Alleen een beetje jammer van die #!*kels die steeds van alles van je lopen te klauwen.

Ik ben op dit moment ook de Da Vinci Code aan het lezen, op dit moment zitten ze in het vliegtuig richting Engeland met die enge Silas vastgebonden op het toilet brrr.. spannend!! Ben echt benieuwd hoe het afloopt.Morgen heb ik een overwachte vrije dag (om overuren te compenseren) en ben van plan om de hele dag lekker thuis te blijven met de kachel hoog, een lekkere dampende bak koffie en dan de Da Vinci Code uit te lezen.

Verder zijn we aan het klussen in het huis en gaan we over 5 weken skieen in Oostenrijk, helemaal zin in. Volgende week gaan we alvast weer een beetje oefenen in Landgraaf, daar is een grote indoor skibaan.Ook hebben we besloten dat we aan het eind van dit jaar een maand naar Nieuw Zeeland gaan. Dus vanaf nu moeten we heel hard gaan sparen, een tripje Malta zit er helaas niet in.

He Peet, had jij dat kaartending wat je van de Kerstman hebt gehad nog meegenomen? Hangen er al wat kaartjes in? We zullen je snel weer eens een ouderwets handgeschreven kaartje sturen. Heeft ook zo z'n charme, en blijft de postbode ook aan het werk.
    hihi

Groetjes van Maurice