20-januari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu 20-januari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu

20-januari

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Januari 2006 | Malta, Valletta

Paceville, St. Julian's
Malta

Foto's: http://xs4all.nl/~jannypol/Malta

------

Even als reactie op dat 'leren'... Dat sloeg op 'the horses', een spel in het casino dat ze graag wilde leren :-p

Woensdagavond heb ik voor het eerst volleytraining gehad! Ongeveer op 15 minuten rijden van hier, de trainer pikt me nu elke woensdag voor de training van 7 tot 9. De zaal,, is 1 vervallen sportzaaltje waarin je bijna buiten staat om dat er niets meer van de muren over is. De vloer is een houten zoals in de bargeres, maar dan 10 jaar niet onderhouden. Douches en kleedkamers zijn onbekend. Maar de training, oef, die was goed!

Hier in malta hebben ze slechts 7 mannenteams verspreid over wel 4 hele verenigingen. Ze hebben dus 1 poule en ook een cup. De club waar ik nu bij zit, heeft twee teams. Ik train mee met het hun eerste team, ik denk dat het niveau ongeveer op onze 1e klasse ligt. Dat is dan ook direct het beste wat Malta te bieden heeft, want dit team is al 3maal op rij kampioen en bekerwinnaar :-p

Ik mag als buitenlander niet meedoen in de competitie, maar ze zijn momenteel aan het regelen of ik voor hen kan uitkomen in de Malta Cup! Training is trouwens vooral heel intensief, disciplinair. Elke speler is ongeveer tussen de 25 en 30 jaar oud.

Verder alles uitstekend hier. Geniet ook erg van de dagelijkse fitness/sauna/turks stoombad/zwembad :D Lessen zijn nog steeds oke, de mensen zijn hier ook. Thuiszitten doe je eigenlijk nooit, al ben ik gisteren begonnen met een paar hoofdstukken DaVinciCode. Elke avond uitgaan is standaard, in elke bar krijg je 1 drankje gratis meestal en ook nog een extra als EF aanwezig is. En dat is maar goed ook, want anders wordt het wel erg prijzig hier. Alles is al superduur hier :(

Uitgaan is ook wel erg gemakkelijk, zoals ik al zei, ik zit middenin HET uitgaanscentrum van Malta. Overal zitten disco's, bars, pubs, clubs etc. Bruno en ik zijn gelukkig wel (alweer) verhuisd (nu definitief :p) naar een stille kamer tegen een klein extra tarief. Eindelijk kunnen slapen wanneer we dat zelf willen en dat zonder oordoppen :D

Het weer is hier beter aan het worden trouwens. De eerste twee weken was vrij veel bewolking en regen afgewisseld met zon, maar nu is het al een paar dagen droog. Gisteren haalden we zelfs 20 graden met een strakblauwe hemel! :D

Maar ik ga er weer vandoor,
over een paar dagen volgt er weer een bericht ;)

Ciao! Peter

G

• 20 Januari 2006 - 15:08

JANNY P:

Nou lekker hoor die 20graden hier krijgen we w.s de kou uit Rusland.
    Dus wanneer je een stap buiten de deur doet vriezen al je ledematen af. Fijn dat je kunt volleyen daar. We komen wel een keer een wedstrijdje bekijken daar.
    Oma van jou gefeliciteerd, vond ze fijn. Nou doeiiii

• 20 Januari 2006 - 18:00

Kim:

Aaah dat volleybal is idd veeet :D weer wat anders dan die IVO-trainingen :P
    haha alweer definitief verhuisd? :p dus weer nieuwe foto's soon ? =)
    Hahaha idd tis hier ijskoud maar als jij je hoofd buiten de deur steekt verbrand je :(
    oke dat is overdreven :p
    mja spreek je snel!
    XX kuszzz

• 21 Januari 2006 - 19:25

Arthur:

Geweldig boek ;) Dus ook al is het saai, kun je je altijd nog daarmee vermaken ;)

• 21 Januari 2006 - 22:52

Janny M:

hoi Peter,nog gefeliciteerd met Gerard en oma Pol!Waqt fijn dat jullie een stille kamer hebben gekregen,lekker slapen is heel wat waard!Ligt hij wel in dezelfde buurt?Ook hardstikke leuk dat je weer kunt volleyen,en op goed nivo zo te horen.Je doet best veel aan je konditie man,moet ik ook eens wat aan gaan doen!Hier heeft het veel geregend,maar nu schijnt het weer te gaan vriezen.In Rusland vriest het wel 30graden he,maar daar merken jullie dus lekker niks van!Morgenmiddag ga ik even naar oma's verjaardagsfeestje,kan ik meteen Maureen en Maurice weer eens zien,dat kwam er vandaag niet van.Zo,ik ga slapen,tot gauw,doeiii

• 23 Januari 2006 - 13:21

Dennis:

Hoe duur is 1 glas bier?

Hoe duur is een flesje Hertog Jan? Hebbe ze daar vast niet he? :p Vast vooral Malt(a)-bier? :p Wacht... die's wel erg slecht...

En hoe duur is 1 mixje? (e.g. Smirnoff Ice)