20-februari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu 20-februari - Reisverslag uit Valletta, Malta van Peter Zwart - WaarBenJij.nu

20-februari

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Februari 2006 | Malta, Valletta

Malta

Foto's: http://blogger.xs4all.nl/jannypol/

------------------

Heyheyy!

Het is weer tijd wat te laten horen dacht ik zo ;-)

Feit is dat ook hier niet heel veel veranderd is. Er vormt zich een routine, maandag t/m vrijdag 3 lessen van anderhalf uur, 's middags ben ik in de gym, volleyballen doe ik elke woensdagavond, en elke vrijdag is er 2 uur voetbal. Waar m'n bijnaam Robben is :-p Alleen omdat hij de enige populaire voetballer uit het noorden van NL is ben ik bang :(

's Avonds zijn we in de bioscoop, in het casino, in een club of gewoon ergens op een kamer. Gisteren heb ik mazzel gehad in het casino, normaal gesproken ga je er altijd weg met een paar lira winst of verlies, maar gister heb ik 22 lira (55 euro) gewonnen :D

EF heeft geregeld dat we vanaf nu elke zaterdag vrij entree hebben tot de grootste discotheek van Malta, tegenover mijn apartement by the way, dat is ook wel goed nieuws gezien de normale entreeprijs 6 lira is. (15 euro).

Verder is er een Nederlands meisje aangekomen! Voor 5 weken slechts, maar toch gezellig :) Eliaan, 18 jr, komt uit Zwolle. Siem, je komt haar bekend voor van de foto :-p

Het weer is hier veel beter geworden. Elke dag is het zonnig op het moment met een graad of 15-16, maar een hogere gevoelstemperatuur. Hopen dat het zo even aanhoudt :) Gezien afgelopen januari de koudste en natste voor Malta was in 44 jaar, schijnt. Ik vond het wel meevallen :-p Vergeleken met Nederland was het nog steeds hoogzomer :-p

Mn CAE examen komt al dichtbij!! ik heb pas te horen gekregen dat van de vorige lichting slechts 15% geslaagd is :( Ik ben dan ook begonnen met serieus studeren. Krijg dit int.diploma niet zomaar ben ik bang.

Half/eind maart verlaat 80-85% van de huidige studenten Malta, dat wordt wel heavy. September en maart zijn de perioden waarin de grootste groepen komen en gaan. Het minpunt is, logischerwijs, dat veel vrienden zullen gaan. Het pluspunt is dat dit maal Bruno en ik degenen zijn die hier alles al kennen en weten zo ongeveer, en dat de anderen nieuw zijn. De omgekeerde situatie van begin januari.

Deze week hebben we wat uitzonderlijke activiteiten. Zo ga ik donderdag Go-Karten, omdat het ditmaal vrij goedkoop is. En zondag gaan we naar Gozo, een van beide zustereilanden van Malta, waar toerisme nog niet bestaat. Het carnaval aanstaand weekend is daar heel apart, schijnt, en behalve de tour over het eiland zullen we ook die bezichtigen.

De reden dat ik er nog geen foto's van andere 'trips' zijn, is simpelweg omdat ik de steden en de rest van het eiland liever bezoek in de betere maanden, maart-april-mei.

Ergens volgende week komt er wel weer een 3e lading foto's van mensen en uitgaan.

M'n Engels dan, dat is wel verbeterd, vanzelfsprekend. Voor mijn gevoel het grootste verschil is het spreken. In het begin koste het concentratie om Engels te spreken, en dat merkte je wel aan het eind van de dag. Nu spreek ik praktisch even gemakkelijk Engels als Nederlands. Soms betrap ik mezelf ook op denken in Engels :-p

Ook wel grappig is dat ik nu, nu ik bijna niet meer met Nederlands geconfronteerd wordt, doorheb hoe hard onze taal eigenlijk is. Zo hebben we ' De Tweeling ' gekeken met Engelse ondertiteling, maar je hoort ineens alleen maar onze harde 'G' en de rollende 'R'. De rest van de groep kon niet ophouden met lachen :-p Met name Geschiedenis of Ruggegraat zijn leuke woorden :-p

En verder heb ik de hele bende hier al verslaafd gemaakt aan 'Watskeburrrrrt', geloof me, zelfs de leraren zingen het mee :D

Anyway, ik moet er weer vandoor, even m'n lunch verzorgen en dan ga ik met bruno squashen, dat heb ik nog niet gedaan sinds ik hier ben.

take care daar!

ciaoooo

• 21 Februari 2006 - 10:35

Astrid En Christel:

Hallo Peter, wij zitten ook vanaf januari op Malta, Swieqi, vlak bij Paceville, maar zijn je nog niet tegen gekomen. Waar heb jij trouwens gezeten dat je januari als hoogzomer hebt ervaren?? Of wil je soms je vrienden thuis jaloers maken? Nou misschien tot ziens!

• 21 Februari 2006 - 13:26

Peter:

in vergelijking met Nederland ervaar ik het als zomer :-p

Ik ben elke vrijdag in Swieqi aan het voetballen op de luxor courts, rond half 5 ;)

• 21 Februari 2006 - 18:53

Janny M:

wat is Watskeburrrrrt in vredesnaam?nog nooit van gehoord!lekker spierpijn van het squashen of viel dat mee?Ik zie ze op de sportschool erg hard lopen.Janneke is tijdens het skieen gevallen,en heeft eerst haar r.duim en later haar l.schouder uit de kom gekregen!!!alles is er weer in gezet[erg pijnlijk hoor ik!!!]en de schouder vanmorgen nog een keer!!nu is alles vastgezet en hoopt ze dat het erin blijft.het is hier maar 2 a 3 graden,dus knap koud en veel wind.Kijken jullie ook naar de olympische spelen?groetjes,Janny

• 24 Februari 2006 - 08:45

Kim:

Haaaaaj!
    Jullie vieren dus wel carnaval daar =D
    2 weken voor je exams :|
    spreek je weer =)
    xxxxx Kim

• 28 Februari 2006 - 18:29

Arthur:

Hey ik was al robben :(
    zo werd ik 2 jaar geleden op vakantie genoemd toen ik nog heel kort haar had omdat ik toen best wel op hem leek :P

;)

• 01 Maart 2006 - 18:26